13 Mart 2009 Cuma

Güneşi Gördüm

MAHSUN KIRMIZIGÜL’ün yazıp yönettiği harika film Güneşi Gördüm’ü dün gördük. Filmi önceki BEYAZ MELEK filmiyle kıyaslayanlar var. Ben de izlerken öyle bir karşılaştırma yaptım. Hem konu hem de filmin tadı gerçekten çok farklıydı ve Mahsun, bu işi gerçekten biliyor. Bir röportajda dediği gibi filmi izledikten sonra herkes bana ve ekibime saygı duyacaktır. Saygı duyulacak bir iş ortaya çıkarmış. Filmi izlemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum. Hele de bu aralar çok ağlamak isteyenler kaçırmasın.

gunesi-gordum-afis Filmde Türkiye ve Avrupa ülkelerindeki yaşam standartları çok güzel karşılaştırılmış. Ayrıca Doğu ve Güneydoğuda iki ateş arasında yaşayan masum halkın dertleri yansıtılmış. Bu anlamda orada doğan ve oraları bilen biri anlatabilirdi. Güçlü bir senaryo olmuş. Bir diğer değindiği konuda Türkiye’deki eşcinsellerin hayatı. Eşcinselliğin bir seçim değil, tam tersi yaradılışın bir gereğidir denilmiş. Zaten final sahnesinde kardelenin güneşi görmesi ile birlikte bile bile ölümü istemesi beni oracıkta vurdu, perişan etti :’(

Daha fazla kendimi tutamam tüm filmi anlatırım bakın :) Gidin, görün, Türk Sineması kazansın!

Hiç yorum yok: